三菱地所設計 YEAR BOOK 2019
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Year Book 2019Special FeatureThis is a mixed-use hotel, restaurant, and retail complex near the Ginza Sukiyabashi crossing in Tokyo, at the intersection of three districts of di ering character. The Ginza side is a fashionable shopping district. The Yurakucho and Marunouchi side has high-rise o ce buildings. The bustling Hibiya side has sidewalks leading to shops and bars under the elevated railway lines. The site is surrounded on three sides by railway lines, an expressway, and Harumi-dori, a major avenue. Vertically, the surrounding area varies from ground level through the level of elevated transportation to the level of high-rise buildings. The architecture aims for a maximum, high-density footprint and re-established connections to the surrounding area, both horizontally and vertically through a relations to the varying levels of the surroundings.The expressway on the south side of the site was built before the 1964 Tokyo Olympics by lling in the Sotobori River. Due to the winding course of the river, this part of the site slants across the urban grid. The corner of the site lies where axial lines drawn through Daimyokoji and Harumi-dori Avenues would meet. The high-rise facade on the Harumi-dori side is o set to receive this axis with cantilevered curtain-wall volumes for hotel guest rooms. Guests have a column-free, panoramic view over the area from corner windows, embodying the hotel’s concept of continuity with the city. The 4th oor hotel lobby has a green terrace that functions as an urban public space connecting to space in the upper part of the expressway. Urban space is approached in three dimensions, bringing new open space and greater vitality to the city.東京銀座の数寄屋橋交差点近くに竣工した、商業施設とホテルのコンプレックスです。敷地はちょうど、銀座側は華やかな繁華街、有楽町・丸の内側は大名小路沿いにビルが立ち並ぶオフィス街、日比谷側はガード下へつながる雑踏と、性格の異なる街が重なる結節点。さらに、JR の線路および高速道路の高架、晴海通りの3方を囲まれ、高さ方向でも地上レベル、高架上レベル、高層レベルで街とのつながりが変化する場所です。建築はフットプリントを最大とし高密度化した上で、横への広がりだけでなく、高さ方向で変化する街との関係性を再構築することを目指しました。南面の高速道路は、先の東京オリンピック前に外堀川を埋め立ててつくられものです。この川の蛇行によって、敷地はグリッドに対して斜に構えており、敷地のコーナーが大名小路と晴海通りの軸線の延長線上にあります。高層部の晴海通り側のファサードはこの軸線を受ける形でボリュームをずらし、片持ちで全面ガラスカーテンウォールとして、客室を配置しました。コーナーに柱のない客室からは景色を一望でき、「街との一体感」というホテルのコンセプトを象徴する客室です。また、4階のホテルロビーにはテラスを配して緑を設け、高速上部に残されたスペースとつながる都市のパブリックスペースとしても機能します。都市空間を立体的に捉えることで、新たな都市のオープンスペースと街のにぎわいを創出しました。有楽町ビル大名小路有楽町電気ビル泰明小学校数寄屋橋交差点有楽町マリオンミッドタウン日比谷HULIC SQUARE TOKYO有楽町イトシア東京交通会館JR有楽町駅晴海通り東急プラザJR高架東京高速高架丸の内警察署ペニンシェラ東京日比谷公園高さ方向の街とのつながり方で変化する建物ボリューム。4階のホテルロビー・テラスは、高架の高速道路(左手)上部のオープンスペースとつながる。Volumes that vary vertically with the mode of connection to the city, and 4th- oor hotel lobby terrace connecting to open space in the upper part of the expressway.005

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